Skit!

Är ni sjuka i huvudet Sverige!!!!!!!

Okey Anna var bra men definitivt inte bäst och igår var hon inte alls så bra som hon var i delfinalen, sen tyckte jag låten var sämre igår också. Hon sjöng falskt hörde ni ej det?
Så här röstade jag

  1. Andreas Johnson
  2. Peter Jöback och Jesica Andersson fick samma poäng av mig därför gemensam tvåa.
  3. Darin
  4. Anna, Ola och Eric samma poäng av mig.
  5. Timotej
  6. Pernilla
  7. Salem Al Fakir
Fakir fick en nolla av mig och skulle definitivt inte komma tvåa, vi kommer att hamna bland de sista i år, åter igen en plats bland jumbos. Anna slår aldrig utomlands, men jag höll mina tummar hårt för henne i slutet pga att jag ej ville att Fakir skulle vinna för då hade vi definitivt kommit sist. och blivit utskrattade av övriga Europa
Andreas hade kammat hem hela skiten men kom sexa i Sverige...ja så blir det när tittarna röstar då det är småungar som får sina telefon kort betalade av mor och far som röstar!
Så här röstade barnen:

Resultatet från Melodifestivalen 2010

Debutanten Anna Bergendahl vann, veteranen Pernilla Wahlgren kom sist. Här är resultatet från finalen av Melodifestivalen 2010.

1. Bidragets titel: This Is My Life.
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text).
Artist: Anna Bergendahl.

3. Bidragets titel: Keep On Walking.
Upphovsman: Salem Al Fakir.
Artist: Salem Al Fakir.

3. Bidragets titel: Manboy.
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik).
Artist: Eric Saade.

4. Bidragets titel: You’re Out Of My Life.
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson.
Artist: Darin.

5. Bidragets titel: Kom.
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén.
Artist: Timoteij.

6. Bidragets titel: We Can Work It Out.
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda.
Artist: Andreas Johnson.

7. Bidragets titel: Unstoppable.
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola
Svensson.
Artist: Ola.

8. Bidragets titel: I Did It For Love.
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars ”Dille” Diedricson (musik).
Artist: Jessica Andersson.

9. Bidragets titel: Hollow.
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe.
Artist: Peter Jöback.

10. Bidragets titel: Jag vill om du vågar.
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik).
Artist: Pernilla Wahlgren.

Totalt inkom 1 754 904 telefonröster. Radiohjälpen fick därmed in 3450099 kronor.
Deras poäng:

Melodifestivalen 2010, finalresultat

1. ”This is my life”, Anna Bergendahl, 214 poäng.
Upphovsmakare: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text).

2. ”Keep on walking”, Salem Al Fakir, 183.
Upphovsmakare: Salem Al Fakir

3. ”Manboy”, Eric Saade, 155.
Upphovsmakare: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik).

4. ”You’re out of my life”, Darin, 117.
Upphovsmakare: Henrik Janson, Tony Nilsson.

5. ”Kom”, Timoteij, 95.
Upphovsmakare: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén.

6. ”We can work it out”, Andreas Johnson, 50.
Upphovsmakare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda.

7. ”Unstoppable”, Ola, 47.
Upphovsmakare: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson.

8. ”I did it for love”, Jessica Andersson, 37.
Upphovsmakare: Kristian Wejshag (text), Lars ”Dille” Diedricson (musik).

9. ”Hollow”, Peter Jöback, 32.
Upphovsmakare: Anders Hansson, Fredrik Kempe.

10. ”Jag vill om du vågar”, Pernilla Wahlgren, 12.
Upphovsmakare: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik).


I år tvekar jag om jag ska se själva Eurovisioncontest!!!!!
Har aldrig hänt förr, men vinnar låten fick inga poäng av Serbien och Frankrike och inte höga från övriga Europa. Andreas fick två tior av Europa från Grekland och Frankrike Anna en från Irland, men Andreas fick poäng från alla Europas länder som var med i Jury gruppen det fick inte Anna. Högst fick tyvärr Fakir av den utländska juryn. Men han fick inte röster från alla länder, inte från  Serbien.
Andreas, Timotej och Eric fick röster från alla länder...där ser ni att Andreas kammat hem allt ute i Europa för han hade de högsta poängen av de tre som fick röster från alla länder i den utländska juryn.
Hur vet jag det? Jo Sture skrev upp allt!
Nej tack till fortsatt tittande på lilla melodifestivalen lägg ned skiten!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0