Uppe med tuppen!

Åter igen så är jag uppe med tuppen. Kan inte fatta varför det ska vara så svårt att sova ordentligt. Har ju varit så här hela semestern. Visst har haft en rejäl hosta men den har ju vänt nu så då borde man ju sova bättre.
Men men nu sitter jag här igen. Att jag vaknade kl 01 inatt och hade svårt att somna om är helt mitt fel. Man sätter inte på en svensk serie som är ett vhs band med dåligt ljud så man får höja jätte mycket och sen somnar.
Just det vaknade till ett dån på tv:n då filmen tagit slut och tv:ns utbud visade sig i rutan med bra ljud.

Vad såg jag då....jo Söderkåkar, älskar den och har sett den hur många gånger som helst, den är så mysig.

Söderkåkar

TV-serie från 1970 av Bernt Callenbo med Tom Deutgen och Manne Grünberger.

Filmens handling

"När sola går ner bakom Sjöbloms dass, ja då e de vååår!"

Söderkåkar är en berättelse om människorna och livet på Söder. Visserligen har de allt som oftast svårt att hålla sams, men det är ändå kärleken, gemenskapen och glädjen som förgyller deras vardag. Och så litern på lördagskvällen förstås. Söderkåkar är en komedi efter Gideon Wahlbergs folklustspel om livet på söder.

 

 

 

Nej natti natti!!!!!

 


Informationen hämtad från discshop.se! Över 18.000 titlar i lager. Leverans nästa dag om du beställer före 16 00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0