Fanny och Alexander

Tar en liten paus från filmen för att äta frukost. Jag tittar på Fanny och Alexander en film av Ingmar Bergman. Den mannen har bara gjort underliga och trista filmer tror inte jag sett en film av honom som är bra och som jag velat se om. Han har alltid lovordats, hans filmer har fått guldbaggar, Oscars blivit Oscars nominerade etc. Jag förstår inte vad filmerna får pris för...djupet måste de vara för de är alltid mycket djupa och ofta sorgliga och väldigt konstiga.
Jo nu minns jag serien ett äktenskap där bla Liv Ullman spelade en av huvudrollerna, den var faktiskt helt okey och den har Ingmar även gjort sen även Hets var okey, men ändå är det djupa, tragiska och underliga.
Vad säger ni läsare om Bergman vad tycker ni om hans filmer?

Lista över Ingmar Bergmans filmer

Från Wikipedia


Detta är en lista över Ingmar Bergmans filmer.

Innehåll

[göm]

Manus och regi [redigera]

Manus [redigera]

Kortfilmer [redigera]

TV-filmer [redigera]

Filmer, dokumentärer & inspelade pjäser för TV

TV-manus [redigera]

Filmproducent [redigera]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0