Snö kaos i Stockholm

Vilken skit Måndag det blev för mig. Hade inte en aning om att tunnebanan ej gick. hade ej kollat på nyheterna på Söndag kväll och inte hinner jag glo på tv på morgonen!!!!!
Så när jag kommer till t-banan möts jag av avspärningar och får gå ned till Råcksta rondelen ja tar ca tio minuter, för att komma dit bussarna går. Bussen kommer nästan med en gång så från dörr till dörr tar det 40 minuter brukar ta 30 så jag hade tur.
Och inte blev det bättre av en massa strul på jobbet .
Sista föräldern sen pga tunnelbanan.
Jo 18.42...ja just det 42 för det stod på larmet när vi larmade på!!!!!!
Grr läs om kaoset här under.



Tisdag: fortsatt stora störningar


Källa

Kan tillägga att idag är det bar 10 minus...glöm det jag är inne idag med, våran gård är ju bara en ända stor snöhög och djup snö som inga småbarn kan visstas i.

Modigt att ej våga stå för vem man är måste jag säga:

Anonym om Kik kat!:
de känns verkligen som om vi bryr oss om att de inte heter dagis!


Ja du/ni bör bry er och använda de rätta orden för att alla nya barn ska lära sig rätt, era egna barn ska lära sig rätt om ni skaffar några.
Att skriva som du gör här tyder på stor omognad.

Nya ord kommer till och de kommer man vara tvugna att använda. Lever man kvar i det gamla så skulle man använda gammelstavning idag+alla ord som ingen idag vet vad de betyder.

Namnet daghem eller dagis får en klang av att det är ett hem dagtid här leker man och har kul, fröknarna är barnvaket inget annat.
Fel idag heter det förskola och är en skola för små innan de börjar i den stora skolan.
Vi har allt som skolan har matte, bokstäver...vi leker in dessa sak
er i sånger, ramsor, övningar och böcker.

Det var en skola för små förr också men med fel namn...sen är det mer i skolform idag än när det hete kindergarden på 1800-talet då det enbart var passning inget annat.
Så lär er vad en förskola är idag och det rätta namnet.
Barnen är våra små elever och vi är dess lärare förskolepedagoger som det heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0