Ljunglöfska slottet igen!

Igår kväll skrev jag om julkalendern och hotellet där i som är slottet i Blackeberg. Här är några bilder tagna förra sommaren när vi var på promenad via strandpromenaden i Blackeberg.

Inlägget med dessa bilder hittar ni HÄR

Baksidan på slottet och jag har vattnet (Mälaren) bakom mig.



Nu är ryggen mot slottet, jag har vänt mig och gått nägra meter upp mot slottet.



Slottet fram ifrån, ligger inne på Blackebergs sjukhusområde där jag jobbade i tio år mellan 1983-1993



Här hittar ni info om Blackebergssjukhus och det Ljunglöfska slottet

Här är sjukhuset då det är upprustat baksidan är det och det ligger mot vattnet bredvid själva slottet



Numera heter det Blackebergs gård. Åk dit gå ned nedanför slottet och sen höger uppför en trappa och ta promenaden runt helt underbar utsikt jag lovar.

Framsidan av sjukhuset



Karta. I sjövillan nummer fem hade min syrra sin bröllopsfest.
Nummer 10 Grundtvigsgatan bor jag vid första a i gatan och nedåt går man in på min gård.
6 Utsiktsplats larv det heter Borgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0