Torsdag!

Igår åkte vi iväg och shoppade på Ikea. Hela parkeringen var full men i varuhuset fanns det knappt något folk...skönt.
När vi kom hem slöade vi sen tog jag en dusch och sen gjorde Sture en underbar middag.
Kycklingfileer skurna i bitar som man brynte med lök och vitlök, sen hällde man på vatten färsk basilika (våran egenodlade) salt, peppar, brysselkål, ärter, majs och paprika, lite vitt vin och så fick det koka ihop, sen en klick creme fraiche detta serverades med penne. Så himla supergott, jag åt så jag fick ont i magen.

Sen ett gott rödvin till som Sture fått i present.








Titta denna inhandlades på Ikea en mjölsiktare, i handtaget sitter en liten spak som man trycker på då snurrar den lilla stjärnan eller kugghjulet runt eller vad man nu ska kalla saken i botten. jag siktar ju massor men i ett litet durkslag av metall.





Vi handlade även nya kuddar och täcken till sängarna, en ugnsform med galler, en blå vin karaff, slickepottar, servett ställ som man klämmer på som en klämma i håret, så åker den upp, sen stängs den med en fjäder när man släpper, ja se på bilderna själv och godis. Har säkert glömt något men lite bilder får ni se iallafall.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0