Sinbads fantastiska resa!

Det blev Älskade spion som jag tittade på igår innan jag somnade, såg den klart precis och kl 06 ska jag se Sinbads fantastiska resa på TCM. Sova får jag göra i efter middag. Är urjobbigt när man vaknar av hostattacker, men nu lossnar hostan så det är på rätt väg. Jag ryser inte heller när jag vaknar och det är jätte skönt, fyra dagar till på mig att bli frisk!





Följ med på ett storslaget äventyr, som utspelar sig i ett mycket gammalt och äventyrligt land fullt av märkliga och fantastiska varelser. Sinbad (John Phillip Law) - prins av Bagdad och legendarisk sjöfarare - hittar en mystisk karta och beger sig tillsammans med den vackra slavinnan Margiana (Caroline Munro) och storvisiren av Marabia ut på en farofylld sjöresa för att finna det gamla landet Lemuria. Den ondskefulle trollkarlen Prins Koura (Tom Baker), som försöker vinna makten över Marabia med hjälp av besvärjelser och onda andar, som följer efter Sinbad för att hindra honom att nå sitt mål. Sinbad når fram till Lemuria tros en förbannelse som Kouria har kastat över skeppet, varvid den mäktiga galjonsfiguren som pryder stäven blir levande. I Lemuria måste Sinbad och hans okuvliga besättning kämpa så märkliga väsen som en svärsvingande staty med sex armar, en enögd kentaur och den fruktade odjuret med lejonkropp och örnhuvud. Till slut hamnar Sinbad ansikte mot ansikte med dem blodtörstige Koura själv, i en obönhörlig duell å liv och död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0