Juldagen!



Idag är det Juldagen så det blir tv för hela slanten idag. Ska bla se Gyllene Tiders parkliv...nostalgi.
Sen vill jag se William och Kate vid halv fem idag, sen är det filmer och serier i alla kanaler så jag får se vad man väljer.


Tänk att man år efter år ser på Kalle fast man kan den utan och innan och så den gulliga Karl Bertil Jonsson.
ja du Fredrik Reinfeldt där borde du kunna lära dig något. Du som tar från de fattiga och ger till de rika. TÖLP!!!


För



och



och





För



Sätt dit ett rött äpple i munnen så blir det en perfekt julgris på bordet.
Se likheten:




Här är fler bilder på Tölpen:







Jag är inte sjuk eller arbetslös men jag värnar över mina medmänniskor. Jag är en omtänksam person som tänker på de som har det svårt. Till skillnad mot Tölpen. Jag skänker pengar till flera projekt som hjälper både utsatta människor och djur.
Jag lider med de sjuka och arbetslösa i Sverige idag.
Det kommer jag att göra så länge Tölpen sitter vid makten.
Så det blir verkligen tummen ned.



Jösses så det kunde bli från ett stämningsfullt inlägg till Fredrik Reinfeldt!!
Men det var skönt att skriva detta inlägg.
Önskar inte Tölpen God Jul för tänk för hur många människor han förstört Julen för!!!!

Ska man skratta eller gråta?










Dagens Aftonblad
Normal text Stor text Extra stor text
”jag trodde sverige var rättvist” MS-sjuke Mattias Pettersso
”jag trodde sverige var rättvist” MS-sjuke Mattias Pettersson blev utförsäkrad i januari i år. Efter jul tvingas han och hans sambo att
Foto: ANDERS ANDERSSON

Sverige sparar 16,5 miljarder i minskade sjukförsäkringskostnader.

Men Mattias Pettersson har inte längre råd att bo kvar i sin lägenhet, Linda Bjälmén har inte en krona över till jul och Selma Imas vet inte om hon får några nya pengar efter helgerna.

De är utslängda från Försäkringskassan med beskedet att det är dags att söka jobb – trots läkarintyg på att de är sjuka.

För Linda Gustafsson, 38, ser det bättre ut. Efter tio månader utan pengar beviljades hon ersättning tre dagar före jul.

Efter årsskiftet befarar läkarföreningen en ny våg av orättvist utförsäkrade svenskar.

Då ska Försäkringskassans hårda regler bli ännu hårdare.

Nu blir det ännu värre



KÄLLA

Tänk på att det inte är Förasäkringskassan fel det är Tölpen som satt reglerna.
Man skäller gärna på fel person.
Reinfeldt avgå!



Så fungerar den nya sjukförsäkringen

Den 1 oktober 2008 infördes en tidsbegränsning i sjukförsäkringen på 550 dagar för dem som har sjukpeng och 18 månader för tidsbegränsad sjukersättning. Den kan dock bli förlängd vilket är möjligt fram till 2013.

Därefter kan den utförsäkrade anmäla sig till arbetslivsintroduktion hos Arbetsförmedlingen. Efter tre månaders arbetslivsintroduktion är det möjligt att söka ny sjukförsäkring. För dem som är så sjuka att de inte kan delta i arbetslivsintroduktionen finns möjlighet till förlängd sjukpenning utöver tidsgränserna.

Vid årsskiftet uppnådde 17 848 svenskar maximal tid i sjukförsäkringen. Några tusen av dem är svårt cancersjuka och fick stanna kvar i sjukförsäkringen.

Men 14 321 tvingades ut ur försäkringen. Av dem gick 12 575 personer in i arbetslivsintroduktion hos Arbetsförmedlingen. I dag har 5 386 återvänt till sjukförsäkringen.

Av de 12 575 som gick in i arbetslivsintroduktion har 1 444 personer nu någon form av arbete.

Bara 362 av dessa har ett arbete helt utan arbetsmarknadsstöd.

Sjukförsäkringsreformen beräknas ha sänkt statens kostnader från 106 miljarder kronor till 89,5 miljarder per år sedan 2006.

MED ANDRA ORD DEN FUNGERAR INTE ALLS!

Kommentarer
Postat av: Familjeliv - med Maskrosmor

sv - Tack detsammaa. =) Mmm.. vad tyckte du om min dikt då?

2010-12-25 @ 12:43:34
URL: http://maskrosmorsfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0