Julafton

 

Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar,
himmelens kronor med gnistrande ljus,
glimmande bågar i alla Guds hus,
psalm som är sjungen från tid till tid,
eviga längtan till ljus och frid!
Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar!

Kom, kom, signade jul!
Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm,
över all suckan ur människobarm,
över de släkten som gå till ro,
över de ungas dagande bo!
Kom, kom, signade jul,
sänk dina vita vingar.


 

 

Önskar er alla en riktigt God Jul.

Lite extra grattis till mor och far,Teddy och Marie som jag fått julkort från och till Yvonne som önskade god jul i kommentars fältet!

Idag är den Julafton och snart ska jag trilla köttbullar.
Hade lite ont i halsen igår men det rådde denna bot på:

Men idag är det något konstigt???? Värken har rört på sig och gått uppåt????? Till huvudet, mycket konstigt!!!???

Under visar jag några julklappar jag fått från barn och föräldrar på förskolan. Den lilla ängeln som står bredvid paketet fick jag förra året av samma familj som i år köpt det söta lilla silvrigt glittriga paket som är ett ljus. Tyckte ängeln passade så bra bredvid paketet. Eller hur?








Så har ser det ut från balkongen just nu.



Dags för köttulls rullning. Kommer bilder på det goda senare det lovar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0