Hej mitt vinterland!

Snötäckt ligger nu ett land
Under månbelysta nätter
Frosten strör med givmild hand
Gnistrande kristaller över vida slätter

Hej, mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen
Hej, mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt trind på mörka himlapällen

Bjällrans klang nu friden stör
När vi genom skogen kör
Bofink uti granens topp
Förlåt att vi väckte dig opp

Hej, mitt vinterland, nu är jag här
På vinterholiday
Nu blinkar stugens ljus mot mig
I mitt vita vinterland

Hej, mitt vinterland, åh vilken kväll
Jag andas luften ren men fryser om min näsa
Hej, mitt vinterland, snart i min käll
Ska jag få sitta uti brasans sken och läsa

Lilla fåle raskt du går
Snart du lön för mödan får
Du får varmt i stallets vrå
Och havre att mumsa på

Hej, mitt vinterland, nu är jag här
På vinterholiday
Nu blinkar stugans ljus mot mig
I mitt vita vinterland

Se vilka bilder jag tog nyss när jag vaknade.







Idag har jag feber inte mycket men iallfall. Äta nej det kan jag nog glömma så fort jag försökte igår så rann det rakt igenom. Har knip i magen och mår konstant illa. Verkar som kräkningarna nu gått över till att komma ut någon annanstans. Ja det blir en rolig helg det här.

Är även jättesur över att jag blivit tvungen att låsa bloggen. Jätteroligt med en massa läsare men när ingen ger sig till känna när man frågar då börjar man undra. Är det sådana personer som den där griniga A-M och Börje som läser som bara gnällde på allt, skulle ringa mitt jobb för att jag gick dit snuvig.

Är det personer som bygger upp ett hat mot mig letar reda på var jag bor (sjuka personer) och sen hämnas. Hoppas ni inte tycker jag är nojig. men med över 100 läsare och bara ett fåtal som lägger in kommentarer så valde jag låsningen. Jag kommer öppna upp bloggen en dag igen för att se hur det går men det kommer tidigast bli någongång nästa år.

Nu ber jag er som har lösen och läser bloggen lägg in en kommentar, räcker med att ni skriver läst. Eller läser några inlägg och kommenterar ett av dem.
Kom på att jag glömt ge lösen till några till som läser min blogg då och då ska genast sända iväg det till dom. Bla min egen syrra!!!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Blackeberg är så himla fint och er gård verkar så mysig! Usch för att vara sjuk nu, hoppas det går över snabbt!

2010-12-17 @ 11:23:29
Postat av: mamma

Har läst din blogg. Har du kanske för svåra lösenord?

2010-12-17 @ 11:30:36
Postat av: anonym

läst

2010-12-18 @ 19:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0