Regnet det bara öser ned!

Min älskling ringde nyss och sa att han är på väg hem och att det har slutat regna i Rosergberg.
Jaha vad hjälper det här skvalar regnet ned så roligt så! Riktigt typiskt svensk sommar väder. Men man bör inte klaga för innan har sommaren varit toppen, innan förra veckan kanske man ska säga.
Man ska tänka positivt!

Till en annan sak jag gillar ordspråk och många är så väldigt klockrena och vettiga.
Jag som människa är ärlig, ödmjuk och förlåtande (åtminstone försöker jag vara det och vill vara det). Får många gånger höra att jag är för snäll, men bättre det än att vara för dum eller?


Det här ordspråket under hänger på väggen hemma hos mig en keramik tavla från jie keramik!
Tycker många bör ta tills sig detta, då mycket förstörs genom att gå och vara arga i tysthet.
Tänker inte på något specifikt eller någon specifik men detta ordspråk har jag alltid försökt leva efter och det ligger mig varmt om hjärtat. Tro mig jag har inte alla gånger lyckats leva efter det för jag är inte perfekt och det finns ingen som är.

Alla felar alla gör dumma saker det är då det här ordspråket är så viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0