Drömmar!

Hade en så himla härlig dröm just, ja jag somnade en timme, en liten efter middags lur är aldrig fel.
Vi hittade världens kantarell ställe och stora var de också, så när jag vaknade nu tänkte jag...måste ta och fota kantarellerna och lägga de i bloggen. Det kändes så himla riktigt allt.


Ser väll läckert ut:







Sy synd att de inte var mina bara. Minns ni barnvisas som är så söt?




Kantareller

 


Har du sett herr kantarell bort I enebacken?

Han kom dit i förrgår kväll, med sin hatt på nacken.

Den är gul, och den är grann, passar just en sådan man.

Passar åt herr kantarell, bort i enebacken.


2. Har du sett fru kantarell i den gula kjolen?

Hon är rund och glad och snäll, skiner rätt som solen.

Jämt hon har ett rysligt fläng, tidigt uppe, sent i säng.

Alltid glad, fru kantarell, i den gula kjolen.

 


3. Alla barnen kantarell, hundra visst och mera,

krupit upp ur gräsets fäll, och bli ständigt flera.

Alla knubbiga och små, med små gula koltar på,

Komma barnen kantarell, hundra visst och mera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0