Tisdag!

Ja denna dag som var igår är över iallafall. Sture skadade sig i en trasig sopkarusell och trotts att han hade handskar skalades skinnet av på tummtoppen ned till köttet. Han fick det omlagt av en snäll syster på ett äldreboende och ska idag till vårdcentralen och få det omlagt igen. Så idag är han hemma och vilar...hur ska man kunna arbeta enbart med vänster hand som sopgubbe...då höger värker konstant!
Idag är det Tisdag och jag arbetar mellan kl 8-16.30 på Onsdag är det 06.30-14.30 som gäller och Torsdag 8.30-18.00 likaså Fredag som är rullande.
Förra Fredagen hade jag ju min korta dag 06.30.12.30
.
Kul att stänga en löningsdag då man väl vet om att alla föräldrar som hämtar barnen sent kommer att komma senatre då de måste handla utan barn, ja de kommer tom komma för sent men de skiter vissa i totalt...med för sent menar jag alltså efter att vi stängt stugan.
Ja det har hänt för och ursäkten har varit:Vi trodde vi skulle hinna för det är så jobbigt att ha han med i affären eller hon. Varför skaffa barn om du inte ens kan handla med dessa?

Bilder tagna 6.30 från balkongen idag:






Ljusare och inget regn iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0