Gick bra!

Lpfö98


Förskolan skall lägga stor vikt vid miljö- och naturvårdsfrågor. Ett ekologiskt

förhållningssätt och en positiv framtidstro skall prägla förskolans

verksamhet. Förskolan skall medverka till att barnen tillägnar sig ett varsamt

förhållningssätt till natur och miljö och förstår sin delaktighet i naturens kretslopp.

Verksamheten skall hjälpa barnen att förstå hur vardagsliv och arbete

kan utformas så att det bidrar till en bättre miljö både i nutid och i framtid.

Denna text står i mitten på mirt kollage!




Gick bra att jobba trotts att jag mådde si och så till och från.
Kvällen var jobbig tills jag tog en alvedon.
men idag har jag ont i kroppen!

Min älskling tar tvättstugan sen kommer en kompis över för att titta på scooby doo....orginalet som bla gick på jullovsmorgon när vi var små i början av 70 talet!
Ligger under katogorin:
Underkategori:
Kult (60-80-tal)
Inspelningsår:
1969-1972





Har tagit hem arbetet med kollaget för man hinner inte med detta på arbetstid...blir så stressigt den lilla tid barnen sover!

Miljö



Vi plockar skräp tillsammans med barnen.
Vi slänger skräp tillsammans med barnen.
Vi är mycket ute i skog och natur och pratar med barnen varför man ska vara rädd om träd, blommor och buskar och alla andra växter.
Vi har en allsidig kost med många ekologiska produkter.
Vi släcker lampan när vi lämnar rummet.
Står över bilderna och ni ser nog vart texten hör hemma!

Är nöjd själv.
Det handlar om vad vi gör med barnen för att få de att förstå miljön och vad som är viktigt för att värna om den.
Obs barnen är 1-3 år så jag vet att det finns mycket mera men detta är vad vi gör med de mindre barnen.

Titta vilka vackra blommor jag fick av Sture igår!



Nej nu ska jag diska och sätta på kaffet till Sture!
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0