Birka kryssningen!

Nu kommer bilderna, blev riktigt mycket festande och vi hade jättekul.
Ja man kan faktiskt festa loss och ha roligt trots att man är född 1965....det är Sture och Göran också :-))).

Utresan:

taget innan båten avgick. Djurgårsfärgan.



Gamla stan



Kaknäs tornet



Sture tar ett bloss innan båten avgår och innan vår buffe kl 18.00



Sture och Göran äter för fullt!, tur att det är min kamera så slipper jag vara med på kort :-)))



Whiskeybaren efter buffen, ända stället man idag får röka på inom hus. Ett pytte rum med glasade väggar och en vanlig väg där det även säljer ciggarer. Stur försöker truga på Göran en whisky som han själv provsmakar inför taxfree shoppingen.



Mmmmmm så gott den doftar!



Sture lyssnar på Sonny Liston uppe på soldäck efter whiskybaren och taxfree handlingen.
Han är inte sur utan bara konsentrerad.




Oj hon fotar igen bäst att ge ett litet leende!



Nu har även Göran kommit, Sture gillar öl märks det? Göran och jag körde nästan enbart olika drinkar!



Sture handlar i baren ute på soldäcck våning 10.





Sonny Liston



Nere i pub pacifik efter Sonny Liston där Daniel Yngwe ska underhålla oss senare.
han var jätte bra sjön väldigt bra och sjön även malenas låt med de höga tonerna, gjorde melodifestivals låtar och då utklädd till malena, carolinas af Uggla after dark, jag skrattade så ögonen tårades. Sen sist kom han ut som Elvis och for runt på stolarna och gick balansgång på sätena medan han sjöng och vickade på rumpan. Folk stod upp och puben var överfull...det bästa jag sett o komikväg och duktighet på både agerande och sång!
Gå in på hans hemsida och kika lite http://www.danielyngwe.com/, här kan du se klipp från hans olika shower verkligen värt att se.
Tyvärr inga bilder då det var för smockfullt för att ens försöka.


Rökpauser på kvällen när vi åkte. Sture tog kort på mig genom fönstret när jag var ute på däck.
jag feströker bara slutade heltidsröka för 2 1/2 år sen!



Hm ingen kul bild alls!


Dagen efter första ciggen strax innan 07.00, tyvärr hade jag tagit fel på tiden frukosten var 07.30 ej 07.00
Vi var uppe till kl 02.00 så bedöm Stures pigga uppsyn själva.
Är nog lite trötthet också :-)))).




Kul att spela, innan frukost lyckades Sture med att få tre paf 250 kr och tre båtar 50 kr, sen testade han något annat spel och vann 60 kr inim loppet av 30 minuter....är vi rika? Neps vi spelade uppp pengarna.



Undrar om det är solen eller något annat som gör att Sture inte ser riktigt.



Frukosten kl 07-30, vi hängde på låset som vanligt.
Jodå Sture åt också men har här ätit upp äggröran och bacconet, jag kör med rostat och alla pålägg som finn...försöker iallafall och sen tårta och wiennerbröd :-))).



Efter frukosten innan vi tar vår powernapp fram till kl 10.00 då taxfreen öppnar.
Ser lite piggare ut med mat i magen eller? Ja bedöm själva!



Sluta klicka!



Ålands natur när båten ligger i hamn



Vår hytt när vi precis kommit och sen från olika vinklar efter att vi sovit i sängen, försökte nödbädda lite så att det är lite fint när jag visar runt!



Från fönstret är bilden tagen. Fin spegelvägg va? och den runda spegeln i taket...inte så kul att se sig själv det första man gör när man vakanr men men...:-))).



Taget från dörren



Fönstret blev väldigt sjust men ni ser iallafall va?



Lyssnar på Sonny Liston dagen efter här är kl ca 12.30.



Men är du igång med ditt klickande igen!



Lägger upp en bild på Görans forrest, raspberry smirinoff, sprite och lime



Vi käkar kl 13.00 innan sommarkrysset drar igång Sture äter bakad potatis med skagenröra och jag äter hamburgetallrik.





Denna lilla ö med kala träd fulla med fåglar som förstört dessa såg vi när vi käkade, har sett dessa förr, ganska facinerande faktiskt.



Taget från vår hytt mitt ute på Ålands hav, skulle legat innan maten men men!
Ser ni stjärnorna? De lyser för de är lampor och jätte mysig att ha dessa tända nattetid.



Cinderella på hemvägen vid Ljusterö



Cinderella på väg till Åland dagen innan.



Lite natur bilder med bla storkskär när vi nästan är framme i Stockholm.







Ja vi har haft det toppen och jag tänker åka igen.
Dessa bilder under tog jag alldeles nyss på det inhandlade i taxfreen.
Litr blandad kompott!






Kommentarer
Postat av: Cine

kikat omkring

2009-07-29 @ 11:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0