Bild blogg?

Jo det ska ju vara det men idag har jag inga bilder att lägga in. Skulle tagit kort på stures underbart goda köttfärspaj han gjorde igår.
men glömde totalt av det.
Kanske det kommer kort senare idag för vi ska ut och kika efter svamp och blåbär i skogen här i Blackeberg, lite kort på naturen kommer det att bli iallafall så om ni läser det här nu på morgonen så kika in gien ikväll.


Jo jag har redan nu bilder på mitt senaste scrapbooking...är väldigt nöjd, vad tycks?










Vår skogspromenad och pajen innan och efter ugnen, blev sju dl blåbär precis vad som skulle vara i pajen och ett tiotal hallon :-)).
Nu har Sture hittat ett ställe fort in bland buskarna.



Här var dom stora minsann.



Närbild på de sköna blå!



pajen innan ugnen



Färdig och klar!



Kolla vilken middag idag då, fläskfile och champinjonstuvning mumsigt värre!
Utbankade köttbitar som blir så möra så man kanppt behöver tugga, men Sture är profs på kött....mej jag gjorde såsen och den smakade bra.







Champinjoner, mjölk, creme fraiche, salt, peppar och soja och givitvis redning för lite tjocklek...mums!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0