Fortfarande dålig och boken Klubb Ibsen!

Är jag inte bättre imorgon så går jag till läkaren. Låter kanske larvigt, men har ont i hela kroppen, i halsen, hostar jättemycket och orkar ingenting. Sen har jag blivit sämre istället för bättre. Gjorde ingenting igår faktiskt men helt slut ändå. Gjorde ren micron och efter det var jag helt matt. Låter som om den var jätteskitig, men inte alls då det bara behövdes en fuktig trasa för att torka ren den.
 
Minns ni boken Klubb Ibsen jag skrev om för någon månad sen? Jag började med några sidor i fredags igår läste jag ut den. Kan tillägga att jag enbart läste lite i lördags och ingenting i söndags.
 
 
 
 
Här kommer länken till blogginlägget där jag skrev om den boken HÄR
 
Ett fel finns där. Jag skrev att mina barn aldrig hade honom som lärare. Inte klassföreståndare  menade jag. Men de hade honom som musiklärare i musiksalen. Då var han enbart det, trappade väl ner till åren.
 
Boken kan köpas HÄR

Här kan ni se en intervju med författaren i programmet Babel, gå in 45 minuter i programmet och hör han berätta om S som han kallar läraren.
 
I slutet av boken berättar han om grannen som samlade på tidningar i höga buntar i hela lägenhete, i källaren och till slut ut på balkongen. Jag såg denna balkong dagligen när vi bodde på Elias Lönnrotsväg 9 mellan åren 1971-1981, hade köksfönstret och vardagsrumsfönstret åt hans balkong till. Vet inte under vilken period jag såg detta under dessa tio år jag bodde där. Men balkongen var snett över Björnsonsgatan i det blåa höghuset på Ibsengatan.
Jag minns att det var tidninger upp till taket över hela balkongen.
 
Kan tillägga en sak att boken handlar om Peters barndomsliv där han bla har en klubb tillsammans med några kompisar...Klubb Ibsen. Så den handlar alltså inte bara om S, men Peter var en av de utsatta pojkarna och det berättar han om i boken. Han berättar även om S och hur han var som människa och lärare, vad han gjorde för barnen och hans landställe på åland+ hans stryktepass i simhallen på kvällarna.
 
Alla kan läsa den. Men vi som är uppvuxna i Blackeberg kommer att känna igen alla ställen Peter skriver om. Vi som haft S som lärare kommer att känna igen oss i hur han var. Förhoppningsvis är det itne många som känner igen sig i hur han var med sin sexuella böjelse.
 
Läs den.
Nu ska jag lägga mig ned och se på film.
Somnade strax över nio igår och vaknade klockan fyra och somnade om igen klocken fem och sov till halv åtta. Märks att allt inte står rätt till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0