Semester.

Efter den rubriken så borde det vara ett glatt inlägg. Men känner mig allt annat än glad. Deppig och enormt nere.
Är som om det gnager i en. Varför är det så här, varför får jag aldrig må bra. Egentligen har jag massor av saker som jag skulle kunna vara glad åt...men de är numera onåbara för mig.
Orkar inte ens knappa på min bok som blir längre och längre. Orkar inte att saker kommer upp till ytan som jag lagt bakom mig. Iallafall inte just nu.
Men en dag släpper jag bomben och den kommer bli större än atombomben.
Lät lite väl mastigt kanske, tog väl i i överkant.
Är även mitt i och då blir deppigt alltid värre.
 
Igår var vi otroligt duktiga.
Jag dammade hela lägenheten, plockade undan saker som låg på fel plats, sorterade tvätten, skurade badrm,+toan, diskade, vatnade alla blommo och sist picklade jag rödlök...allt detta innan åtta.
Vid nio åkte vi och handlade i två butiker och var hemma till halv elva. Käkade brunch och sen la jag mig och sov i två timmar medans Sture rensade ogräs.
Vid två kom han upp och jag hade precis vaknat. Kokade potatis som skulle värmas på grillen i wokgrillpannna och packade ned tallrikar, bestick och tillbehör i en påse.
 
Resultatet av middagen blev detta:
 
 
 
 
Givitvis hade vi sällskap av goda vänner.
 
Min största St; Paula 50 cm i diameter och drygt 20 sm i höjd från krukans överkant.
 
 
 
Hjärtformad brännblåsa.
 
 
Semester då...två veckor själv sen går Sture på två veckors ledighet.
 
Vad det blir under Stures semester?
 
Bokat:
 
Västerås, göra rödvinbärsgele, köpa saftsil:
 
 
Sen vill jag till Kolmården, Söderköping, Skansen, Hagaparken etc.
 
Under mina egna veckor blir det film, bokläsning, bakning och matlagning och en massa slappande.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0