Summan av Kardemumman!!!

Jag börjar denna text med en fråga.
 
Saknar ni min blogg? Vill ni att jag ska uppdatera den mer?
 
Idag är det den 29 december och det är -10 ute och snö. Vintern har kommit.
 
Igår mellandagshandlade vi på rea för 950 kr. Bilder kommer nedanför, efter så får ni bilder från Julen.
 
Vi åkte hemifrån kl 8.30 trots att bilen först inte startade pga kylan. Månen och en fin soluppgång togs på väg till Värmdö. Där vi först besökte Jula, Rusta, Brisak, Biltema, ÖB och sist coop. Vi var hemma igen starax över 12 men det var tomt i äffarerna så här tidigt. hann även med fika på Brisak.
 
 
 
 
 
 
Visst är den fin, denna skulle jag vilja ha.
 
 
 
Jag leker och trycker på denna på Sture, sen på mig själv. Han passar bäst i den eller vad säger ni?
 
 
 
Söta kuddsmilysar.
 
 
 
Vilken häftig grej detta skulle vara på gården och varmt och skönt vid kalla kvällar.
 
 
 
Ett skåp i form av en gammal bensinpump
 
 
 
Detta kom hem.
 
 
 
Räkmacka på Brisak endast 20 spänn. Så läsk, kaffe och två mackor 60 spänn.
 
 
Tomte på Brisak.
 


 Denna Undelat köpte vi nnan jul man visslar eller visslar i pipan så visslar fågel eller kvittrar sånger.
 
 
Galen Älg. Han är kittlig och när man trycke rpå knappen på magen sätter han igång.
 
 
 
 
 
 
Köpte även dessa igår.
 
Granen 10 spänn på Jula och tavlan med ljus som flammar på Brisak för 24 spänn.
 
 
Usel bild, men den får duga.
 
 
Middagen igår.
 
 
Nu tillbakablick.
 
Julafton
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Juldagen med vännerna på middag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Annandagen börjar med en jättedisk.
 
 
 
 
Eftermiddagsfika med mina föräldrar.
 
 
 
Nu ska jag diska och äta frukost.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Svar: Ja! Jag saknar bloggen - fast jag har tillgång till Facebook-uppdateringar. Bloggen är liksom lite... mer, på nåt sätt. Mer bilder, mer samlat, mer text och tankar. Jag gillar't men du ska göra som du känner. Om bloggen känns överflödig kanske fb räcker eller boken du vill skriva (och jag är nyfiken på och vill läsa).

Kort sagt - Gör det som gör DIG lycklig!

Kram!

Svar: Tack för svaret. Jag kommer att skriva när jag känner för det. Blir så krystat och trist annars.
kerstin Persson

2016-01-09 @ 22:59:02
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0