Söndagen den 28 december.

Igår var vi och handlade lite saker till nyår. Det blir bara vi två och maten blir, kottlett med potatisgratäng, efterrätt stekta bananer i socker med sirap och vaniljglass. Har fritös men tar inte fram den och fyller den med olja och sen rengör den för två bananer. Går lika bra i stekpannan me dlite olja och socker. På kvällen så blir det ostbricka.Köpte även läsk. bröd och lite annat som saknades.
 
När vi kom till Nya Willys i Järfälla (innan avfarterna till Ikea etc) hade de ingen bankomat så Sture tog bilen och äkte tvärs över till Veddesta centrum. Han kom snabbt tilblaka och sa: är inte din kod ****? Nix inte alls sa jag. Sen sa han: jag kunde ju använt mitt kort istället men hade bara ditt i huvudet då vi pratade om att ta ut på det först. Sen åkte han tillbaka till Veddesta med rätt kod. Han hade ringt mig, men som vanligt hade jag inte mobilen med mig, bara kameran :).
 
På hemvägen gick vi in på Plantagen och då såg jag dessa superfina orkidéer:
 
 
 
 
 
 
Sockerkaka som jag hade grovt riven choklad i drygt 2 dl. Vart supergott.
 
 
 
 
Middagen igår och i förrgår. Äkta värmländsk gammaldags julkorv med hemmagjort potatismos.
 
 
 
 
 
Idag är det bara systemet kvar sen är det handlat och klart för hela veckan. 
Har faktiskt redan hemma äkta champange till nyår som vi ska skåla i.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0