Juldagen!

 
 
Julafton i bilder. God mat, Kalle Anka med snacks, karl-Bertil Jonsson och kortspel. Sen blev det vitt på Julafton även om snön kom lite sent. Julklappar? Nix vi ger inte varandra något. Vi handlar tillsammans klappar på mellandagsrean. Till hemmet eller något som man själv vill ha. För min del kommer det bli fler Astrid Lindgren filmer.
 
 
 
 
Kalle!
 
 
 
 
Massor av gott, dock ignen sill. Vi äter det då och då så vi är lite trötta på det. Stures goda glacade spjäll...mums. En stor ostbricka hade vi också. Sen vart det Pannacotta nu istället med blåbär och mango.
 
Två sorters senap. Västervik och Gästabuds senap och så gravlaxsås.
 
 
 
 
 
Både gravad och kallrökt lax fanns på bordet.
 
 
 
 
 
 
Jag skulle haft i  hallon men det fanns inga i frysen, men det fanns blåbär och mango.
 
 
 
Karl-Bertil Jonsson
 
 
 
Det blev en vit jul till slut.
 
 
 
 
 Vill ni se mitt fina julporslin?
 
 
 
 
 
Snögubben fick en egen skål med polkagrisar. se så förvånad han blev :)
 
 
 
En av alla skålar som är fyllda med godis.
 
 
 
Min vackra dotter och mitt söta barnbarn Nathalie. Togs igår hemma hos familjen i Löt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0