Fredag morgon!!!!!

  1. Duschat
  2. lagt in räkningar
  3. ätit frukost
  4. läst DN
Jag gick upp klockan sex så jag har varit väldigt effektiv. Börjar först klockan nio, men vill vakna till ordentligt och inte bara stressa iväg.
Slutar 18 idag och det är aldrig roligt på en fredag då man är som tröttast. Men bara vädret är okey och det inte regnar så kan man stänga ute och det är roligare för både barnen och oss.
 
Efter den mörka kalla årstiden kan vi åter igen vistas ute på eftermiddagarna. Att ta ut 19 barn vintertid och se till att alla är klädda varmt tar ca 30 minuter då är klockan 01.30 (då är man tre pedagoger och alla har haft sina raster, ska man enbart vara två tar det en evighet att få på barnen allt). Då mellis är 14 måste man nästan omgående gå in igen. Går man istället ut efter mellis är det mörkt ute och barnen gillar inte att leka på gården i mörkret. Även vi pedagoger får sämre uppsikt över barnen och är bara två efter kl 15.
Så nu kan man vistas ute hela dagarna med ett break för lunch och lite innelek.
 
Men det är skönt med helg igen och enda sysslan vi har som måste är en stortvätt då storstädningen gjordes förra helgen. Varannan vecka storstädning och varannan stortvätt. Vi brukar ha bägge samma helg för att få en lättare helg men orkade ej stortvätta förra helgen, så nu får vi försöka komma på samma dag igen.
 
Med risk för att vara tjatig...igen mina S:t Paulor i blomning. Sen har en av mina Clivior börjat blomma.
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag göra mig o ordning sen åka iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0