Dagen bara flyter på!!!

Den här dagen har bara flutit på utan att man gjort något vettigt. Sture har däremot gjort vettiga saker, dammsugit och skurat hela lägenheten+vattnat landet+diskat.
Jag har enbart legat i soffan och kollat på tidigare säsonger av skilda världar. Inget vettigt alls alltså. Men jag känner inte för någonting alls. Är nedstämd och trött och grinig, vet inte riktigt varför jag känner som jag gör. Men det är som om all geist är borta från mig, vill bara ligga och häcka framför tv:n.
 
Tror jag skulle behöva ett break.alltså ledigt från jobbet tillsammans med Sture och göra saker tillsammans. Som t.ex. sticka in till stan tidigt, käka frukost där, sen strosa runt och titta på saker hela dagen, som museum och dylikt. En promenad på skansen. Ja ni fattar väl. Inte helgledig utan vardagsledig. Slippa tänka på jobbet just nu som är ganska jobbigt med kollegans sjukdom och andra krav som jag känner att jag just nu inte orkar med.
Jag vill bara ta ledigt ett tag. Förstår de som går in i väggen eller får totalstopp och inte orkar av att jobba. Jag mår ju inte så men känner att jag behöver en paus och vem vet fortsätter man att tuffa på så kanske allt blir sämre.
Men vad ska man göra då, drömma om att vinna på lotto för att kunna ta ledigt ett tag. Annars går det ju inte om man inte blir sjukskriven och det har jag ingen lust med alls. Inte heller mår jag så dåligt så att jag kan sålla mig till högen av deprimerade sjukskrivna. Tur är väl det trots allt.
Nej fy så trist det här blev.
 
Men vad ska man skriva om då? Det är väl det vardagliga livet man ska pränta ned i sin blogg. Sina drömmar, önskningar, glädjeämnen, depressioner, nedstämdhet ja alla känslor en människa kan bära på.
Jag har alltid varit öppen med hur jag mår även om jag inte alltid kunnat förklara varför jag ibland har vissa känslor av att må dåligt.
Vissa säger att det kan ligga något i den undermedvetna som gör att man mår dåligt, att saken inte kommer upp till ytan. Eller att man tryckt in den så djupt i sig så som förträngt den. Det gnager under som en sårskorpa fast under till. Hajar ni hur jag menar?
 
Sen är det så mycket jag vill med mitt liv som inte blir av eller inte kan bli av p.g.a. bla ekonomiska resurser saknas. Vissa andra saker är det jag själv som måste ta mig i kragen för att de ska bli av eller åtminstone försöka göra så att de blir av. Prova mig fram, klarar jag det här. Om inte så har jag iallafall försökt.
Nej ska ta mig i kragen och försöka få något vettigt gjort idag iallfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0