Bilbränder och Lets dance!

 
 
 
 
Jag har följt veckans händelser i Stockholms förorter med både skräck, fasa och ilska.
Nu måste jag bara skriva ett par rader. Hur fasiken kan ungdomar bete sig så här? vart fasiken är föräldrarna?
Sen skylla på arbetslöshet och att polisen är dumma håller inte. Det är aldrig okey att bete sig på detta viset som de gör.
Varför är Sverige så tama? Detta skulle aldrig få accepteras i ett annat land, vi är alldeles för mjäkiga här i landet.
Här i landet daltas det alldeles för mycket, det tycks synd om vissa alldeles för mycket.
Nej ta i med hårdhandskarna och agera. Ge dem kännbara straff, sätt hård press och villkor för föräldrarna till dessa ungdomar.
Följ lagarna i landet annars kanske de ska fundera på att åka hem igen om inte det passar. Ja tyvärr är de ju så att de som just nu håller på är invandrare i invandrartäta områden.
Man får inte jobb på detta viss. Detta leder inte till något positivt. De drabbar andra med sina bilbränder, de drabbar Sveriges ekonomi, hit går även delar av våra skattepengar till reparationer av allt de raserat och förstört.
 
Läs mer HÄR
 
 
Nu går vi vidare till lets dance. Tyvärr kom Marie i form och takt först de två sista avsnitten så det var självklart att hon skulle åka. Rätt står kvar och förtjänar båda att vinna. Vilken resa för Markoolio med skadad fot och allt och vad han utvecklats. Oscar har varit toppen sen början och man ser verkligen att det här med dans kan han.
Vem vill jag se som segrare då. Oscar är mer värd, gillat han från början. Även Markoolio gillade jag  från början men trodde aldrig att han skulle gå så här långt. Duktig är han också inte bara fans som röstar här inte. Nej vi gör så här bägge är värdiga vinnare för mig, men jag blir snäppet gladare om Markoolio står som segrare på fredag. Men de är exakt lika bra för mig.
Vad tycker ni?
Det finns ett kommentarsfält om ni missat det :).
 
Nu ska jag sätta mig vid köksbordet med DN och en massa broschyrer från Örebro och det vackra Wadköping.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0