Sista dagen!

Fick schemat för vecka 32 igår. Nej tack jag tänker inte stänga två gånger denna vecka p.g.a. att folk har semester, det finns heltidare som aldrig stänger eller öppnar...då får de ta detta. De jobbar denna vecka.
Jag är inte grinig på något sätt men för nästa vecka frågade de folk om de kunde ta min stängning etc andras som går på semester då. Men mig hör de inte ens med. Kanske en som jobbar 30 eller 35 kan komma senare och stänga, det kostar inget att fråga. Ska ta upp detta idag med chefen, inte nog med att jag fick flytta min semester från vecka 32 och ta 27 istället nu ska jag ha två stängningar också. Ingen annan har fått det denna vecka eller nästa vecka 27 då det görs ett särskilt schema.
Stänger på tisdagen som vanligt sen ska jag sluta 16.30 på torsdagen där har de klämt in en stängning till, sen har jag sen fredag 16.30. Blir en tuff vecka att starta med efter semestern.
Jag ställer alltid upp och jobbar över om någon är borta, ofta erbjuder jag mig själv. Men detta är jag starkt i mot. Man kan prata med mig först inte bara sätta ett schema utan att höra med alla som jobbar först.
Nog.
 
Skönt att det är sista dagen innan semester idag. Ikväll ska jag verkligen fira. Det är jag värd.
Imorgon är det städning och tvättstugan som gäller. Vi har slarvat med städningen så det ser väldigt dammigt ut här hemma. Golven är alldeles smuliga av skit. Men det råder vi bot på imorgon. Sen har vi enbart två maskiner tvätt så det var stortvätt förra helgen.
 
Nej jag ska ta en långfrukost nu och läsa DN+lösa korsordet.
Ha en bra dag alla läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0