Koloka ord.

Nu är jag klar med allt här hemma och kan bara ta det lugnt och se på DVD. Men först ska jag ta en dusch.
 
Visst är det här väldigt bra ord?
 
 
Gillar sådana här ord tavlor eller vad man ska kalla dem.
 
Den här under ska jag dra ut och rama in för den tycker jag har så otroligt viktiga ord.
 
 
Kloka ord det där.
 
Denna har jag hängandes på väggen:
 
 
En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka,
sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet,
välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”-Den du matar”, sa den gamle mannen...
 
En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, 
sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, 
välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”-Den du matar”, sa den gamle mannen...
 
 
Den här såg jag nyss på Facebook:
 
 
Tjejen som lagt ut den hade nyligen blivit sviken av sin pojkvän, men man kan självklart koppla den till andra saker också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0