Mitt söta barnbarn!

Denna vecka var verkligen skit. I onsdags fick jag då till på köpet på allt annat kvinnoskiten under dagen, på kvällen bet jag av en tand. Fredagen gjorde mig 1100 kronor fattigare p.g.a. tand olyckan. Sen så hade jag migrän två dagar så att jag fick ta tabletter, jobbigt att jobba med kan jag tala om.
Men nu är jag tillbaka med nya starka krafter. Det var skönt att vila från bloggen även om det bara var fyra dagar.
 
Sen kom då äntligen helgen och vi stack iväg till mitt underbara lilla barnbarn. Bakade Cupe cakes på morgonen som jag tog med, på non egg eftersom min svärdotter är allergisk mot ägg.
Sen tog jag mängder av bilder hos dem, men jag börjar med en bild där han lille William ler mot mig. Vi hade precis kommit och jag tog omedelbart hand om den lille :-).
 
 
Visst är han underbar den lille.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja han har en liten tuppkam, men den är inte dit kammad utan har blivit till av sig själv.
 
Se han börjar att somna.

 
Här är Teddy 1 1/2 månad gammal. Visst är de lika?
 
 
Men nej inte alls enligt far hans, han får vänta till tipsextra. Teddy lyfter upp sin lille sovande son och sätter på Manchester United låten och låter sonen dansa på bordet med hans hjälp.                                      
 
Bryr sig inte ett dugg över att ha blivit väckt från en varm famn i en fleecepläd utan ser verkligen ut att njuta av dansen tom ett leende kommer fram. Tyvärr inte med på bild.
 
 
Nej nu orkar jag inte mer. När vi går upp på övervåningen för att se hur renoveringen fortskrider så somnar han.
 
Ser ni hans små söta armband? Det är bjällror i figuren på armbandet så det plingar när han viftar med armarna. Sött va?
 
 
 

 
 
 
 
I vardagsrummet på övervåning hänger deras bröllopsbild satt på en canvastavla.
 
 
Jag har en likadan bild på foto men i färg. Visst är den jättefin tavlan? Tapeten är från 1700-talet Teddy hittade den i en folder över gamla tapeter.
 
Istappar synd att inte solen sken.
 
 
På vägen hem tog jag lite foton bla dimman över ängen och snön. Ni har väl alla hört uttrycket älvorna dansar på ängen? När det ligger lite morgondimma svävande över ängen tidigt på morgonen. Detta såg precis ut så men i dagsljus och solen fullt skinande.
 
 
 
 
 
  Här börjar dimman.
 
 
 
 
 
 
 
Middagen när vi kom hem. Rostbiff med stekta champinjoner, paprika, smålök och sparris. Jag tog ingen potatis med det ville Sture prompt ha.
 
 
 
Till det drack vi ett gott rödvin, Motorhead.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0