Jäklar ungar!

 
Idag kommer min frustration gå ut över grannen och deras barn. Gång på gång lämnar de sin dotter ensam hemma och varje gång missköter hon sig och har fest. Igår började dunkandet kl nia exakt, det dunkar skriks och låter som om dörrar stängs väldigt hårt. Sture ringer fadern som säger att de skulle vara lugnt och lite musik på låg nivå till tio. Jösses denna har man hört ett antal gånger förr även att detta var sista gången för henne. Hon är väl nu 16 år fyllda eller så fyller hon det i år minns inte så noga. Han lovar ringa henne omedelbart, som alltid förr så är det tyst i ett par minuter sen börjar det igen.
 
Detta är nu tredje gången då Sture jobbar första gången för mig. För det var på klämdagar förut då jag var ledig. En klämdag så försov sig Sture och fick parkera i garaget vid Fridhemsplan där han körde sopor det gick på över 100 spänn för en dag som föräldrarna sa att dottern skulle få betala. Fortfarande har vi inte sett dessa pengar. Sture har även förr varit nere och ringt på och hon ha lovat att de ska vara tysta men sen har det satt igång igen.
 
Nu ska Sture prata med pappan igen och om det händer igen så ringer vi omgående störningsjouren, då får de en prick på sig och vid tre riskerar man vräkning. Är vad jag har hört iallafall. Tyvärr måste vi agera så här då det hänt så många gånger förr då på helger. Jag missunnar ingen att ha fest men det dunkas slås i dörrar skriks springs i trappan, dunkar i porten och det kallar jag inte normal fest.Musik och ett svagt sorl av röster är inget som jag skulle reta upp mig på en helg.
 
Vi gillar föräldrarna jättebra och umgås lite smått ute på gården på somrarna, men hur bra vi än tycker om dem så har deras odrägliga dotter som inte ens kan hälsa fått en sista chans från oss iallafall. Tyvärr vi måste få vår sömn när vi ska jobba och även då vi inte jobbar.
 
 
Ja min dotter festade också loss när hon var i samma ålder, men aldrig på vardagarna och vi hade mer koll då vi alltid bad grannarna ringa om det blev för mycket och vi var i samma område. Sen när det blev för mycket så sattes det stopp med att vara ensam hemma med kamrater. Inga fler chanser så var det bara.
Nu lyckades vi somna men Sture vaknade till strax efter elva av ett jäklar liv men lyckades somna om med en kudde över huvudet. Jag somnade med öronpropparna hårt intryckta vid tio.
Nog om detta som blev väldigt långt.
 
Snart ska jag få i mig lite frukost och ge mig iväg till jobbet, jag stänger idag. Denna dag är den jobbigaste då den blir så lång och seg. Man är så trött när man stängt så man bara vill hem och sova.
Hm vad ska man slänga i sig idag då? Jo det får blir rostad bröd med paprikaost och Prästost med skivad gul paprika på. Är rätt hungrig faktiskt så jag tror jag kilar ut och gör i ordning min frukost.
Detta ska jag klämma i mig nu.
 
 
Ha en trevlig dag från en sömnig Kerstin!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0