Firar våra födelsedagar.

Har varit uppe sen klockan sex, städat, bakat Cup cakes och nu sitter jag här framför datorn.Idag får vi gäster klockan ett eftersom Sture och jag fyllt år. Tyvärr så kunde inte mitt lilla barnbarn komma, men det går ju fler tåg att få träffa lille William igen. Men mina föräldrar och syster med man och barn kommer. Skulle bakat äppelpaj också men nu när det blir färre så räcker det med goda smörgåsar och cup cakes till efterrätt och pepparkakor.
Har två goda ostar, skinka, räkor, renkorv, grönsaker så det finns en hel del att välja på. Så även ägg då min svärdotter som är väldigt allergisk mot ägg inte kommer. Bakade även Cup cakes med vanliga ägg , hade köpt non eggs men nu behövde jag inte använda paketet. Men det går ut först 2014 så det finns ju chans att baka på det senare.
 
Känner mig rätt trött då jag varit igång sen tidiga ottan. Sen har jag sovit uselt hela veckan och min astma har blivit värre denna vecka.Så Sture har varken rökt under fläkten eller i köksfönstret då jag inte mått bra. Har själv bestämt mig för att sluta även med fest rökandet. Vi har även skurat tak och väggar i köket med vim, men det var inte så farligt gult då det inte var länge sedan vi gjorde det, det mesta kommer ju  från den där gasspisen som gör allt gult i köket. Det är ju faktiskt vansinne att feströka när man har astma. Tänkt att man inte blir klokare som vuxen?!
 
Nej jag tror jag ska ta en dusch sen ska jag lägga mig ned bland nya fräscha lakan och vila en stund. Kvar att göra, dekorera cup cakes och ställa fram allt som ska ätas, sen har Sture tvättstugan. Ska kolla om de svalnat ännu.
 
De har svalnat så dags för dekoration!
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Håller tummarna för att du slutar röka lätt! Nej astman är inte kul att ha, då skall man inte förvärra de själv.
Så skönt att inte ha gasspis, kommer ihåg den gula hinnan som la sig över allt!

2013-02-09 @ 22:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0