varför bloggar man?

varför har man en blogg egentligen? Jo för att skriva om sitt liv, lägga ut bilder etc. Jag öppnade bloggen tack vare min son Teddy i Juli 2009. jag hade fått en digitalkamera av mina föräldrar på min födelsedag och precis börjat använda den. Teddy frågade mig vart jag skulle lägga upp mina bilder så att andra kunde se dem????? Jag bestämde mig efter ett tags funderande att öppna en bildblogg där jag skulle lägga upp bilderna jag tog. Men det blev så mycket mer än en bildblogg. Jag skrev om allt och älskade det och gör det fortfarande. att skriva är mitt kall och det är super roligt när fingrarna flyger över tangentbordet för att sätta dit alla ord som surrar runt inuti mitt huvud.
 
Jag har fått både ris och ros för det jag skriver och det har funnits en del griniga, tjafsiga och sura personer som kommenterat det jag skrivit. Vissa har bettet sig väldigt omoget och korkat och man har märkt att de mer varit ute efter att tjafsa än att föra en vettig diskussion. Personer har dragit liknelser som fått mig att dra på läpparna eller gapskratta, andra har gjort mig rasande med sina kommentarer. Några har hotat mig och jag har flera gånger undrat över varför vissa läser min blogg. Jag tom lösenordsskyddade bloggen i fyra månader mellan december 2010-April 2011, men öppnade upp den sen. Det jag skriver om är mitt privatliv där allt ingår även jobbet. men det har jag minskat ned då folk gnällt om tystnadsplikten, trots att jag aldrig talat om vart jag jobbar (okända för mig vet det inte), inte nämnt några namn etc. Men jobbet får nu bli en liten bit ibland, men väldigt diskret.
 
Sen har jag fått många positiva kommentarer om allt, hur jag skriver om vad jag skriver etc. Detta har gjort mig glad och jag fått ännu mer energi för att skriva. Men något jag saknar är kommentarer för det är många läsare ibland. Även få veta vilka som följer min blogg och varför och vilka ni är. Ni som vet om att jag vet vilka ni är och att ni följer bloggen behöver inte kommentera om ni absolut inte vill tillägga något.
Men snälla kommentarer är alltid kul att få.
 
Ha en bra dag alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0