Tisdag.

Igår öppnade jag så det blev inget skrivande då. Idag stänger jag så då blir det skrivande. Här får ni se middagen i Söndags, fläsk med mos och löksås. Tog bara pytte lite sås då jag blir usel i magen annars av löken.
 
 
 
Sen lektes det med kameran. Gillar inställningen gammaldags.
 
 
 
 
 
 
Sen en bild på middagen igår krämig lax med pasta.
 
 
Vill ni ha receptet? Fråga bara så skannar jag in det, ni kommer inte att ångra er.
 
Jag mår inget bra alls känner jag. Jättehes när jag vakande så jag tog mina astma mediciner och det lossnade lite. Efter det tog jag en dusch, men nu känner jag mig krasslig. Sticker i halsen och kroppen känns tung. Kanske det bara är astman för det kan kännas så ibland vissa morgnar. För sjuk tänker jag inte bli.
Aldrig med Previa säger jag bara, de som gjorde att jag blev sjukskriven till och från i fyra månader. Man missar inte lunginflammation och sen viftar bort vatten i lungsäckarna och ber en att bita ihop och inte känna efter så mycket. Med andra ord...första dags intyg suger.
 
När det sen räknas in inplanerade operationer, inskrivningsdagar och provtagningar då man tar sjukdag p.g.a. att det tar flera timmar där och en timmes resa dit och samma tillbaka. Detta år har jag varit borta fyra dagar för en förkylning med hög feber och två dagar för magsjuka. Sen då en dag för inskrivning och en veckas sjukskrivning efter min operation. Då blir man sänd till previa. Men de tyckte inte alls att första dagintyg behövdes och höll med om att jag inte varit sjuk för mycket om man tar bort de dagar för prover, omskrivning och operation.
 
Vad tror de högre upp? När man ofta går på knäna och immunförsvaret  försvagas p.g.a. det och man dagligen utsätts för smitta. Klart man blir sjuk själv då. Ibland släpar man sig till jobbet men till sist faller man ändå.
Nog om detta nu ska jag äta frukost sen åka iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0