Söndags babbel.

Nu har vi sett Fantasterna och arga snickaren och nu sticker min älskling iväg för att handla några småsaker som vi inte har hemma och behöver. Jag har diskat och plockat undan torr tvätt och ska nu sätta mig här en stund. När min älskling kommer hem så blir det Kniven mot stupen och mat med Tina hon skulle hem till Sylvia wrethammar eller har varit hemma hos henne. Det ena programmet  spar vi tills ikväll när tv är så usla på att sätta in bra söndagstv. Fyran har satt in reprisen av Solsidan. Vilket skit den vill jag inte se om även om jag följer den. Räcker gott och väl med att se den en gång eller hur?
 
Känner inte alls för att gå utanför dörren idag solen har precis börjat titta fram men det är så trist väder ute ändå, blött på marken och leriga gräsmattor, inga blommor riktigt ännu att fota. nej det blir som sagt lite plock här hemma (redan gjort)och tv, sen en dusch och middag. Idag blir det fläsk med mos eller potatis och löksås. jag vill ha mos och Sture potatis men vi hade bara färsk hemma så därför vart det handling, sen hade vi ingen mjölk och så har jag fått tjejgrejen lite tidigare så jag behövde bindor också.
 
Så här fint blev det i köket.
 
 
 
Sen var jag tvungen att ta en bild till på min största St: paula och en närbild på den fina blåa blommande blomma.
 
 
 
Nu ska jag göra lite annat.

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Har du flera sådanna blommor i flera färger?

Svar: Jag har fem och de är rosa lila och blå. Köpte och fick dem som jättesmå och de är alla omplanterade flera gånger i större krukor och blommar flera gånger/år
kerstin Persson

2013-04-14 @ 18:25:48
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0