Nu har jag bilder på räkcocktailen.

Nu ska ni får se på räkcocktail. Har tagit i alla dess vinklar så ni verkligen ska få se hur de ser ut.
 
Vi börjar med när de står klara i kylen och väntar på att dekoreras med lite sås och purjo på toppen.
 
 
 
Nu har lite sås ringlats över innehållande creme fraiche, gräddfil, salt och lite pepparrot. och en skvätt vatten så den blir lite tunnare, välj mängd efter önskad konsistens.
 
Klara volla!!!!!
 
 
 
 
Visst ser de goda ut?
 
Lite annat smått och gott.
 
 
 
Röran då med rödlök och äpple i välj mellan att ha gräddfil eller creme fraiche eller blanda, vi hade creme fraiche. Väldigt god att ha som tillbehör både till sillen och laxen eller på toasten.
 
 
Nyduschad och håret står på ända. Vet inte alls vad det var Sture sträckte sig efter här, men minen är väl härlig. Nu vet jag där stod vitlökssillen!
 
 
Igår var en skön slappardag efter all disk, Två avsnitt av familjen Macahan avklarades...tre timmar.
Åt lite påskgodis som fortfarande finns kvar och lite frukt, drack must till. Sen vart det då middagen och sen ett spel vi lånat från mamma. Man ställer in antal spelare, slumpvis vald fråga eller så väljer man själv kategori på den lilla dosan och läser frågorna i boken och trycker på knapparna a-d. Dosan tala rom, om det är rätt eller fel. Vi gick till tio i poäng. Sture vann första kategori Blandat på Stockholm, jag vann kategorin Skärgården.
 
Ja här är boken:
 
 
Kategorier.
 
 
Lite hur boken ser ut inuti.
 
 
 
Lille dosan av och på.
 
 
 
Jag saknar något, en spelplan och gå runt. Vet inte blir lite trist att bara sitta och läsa frågorna för varandra.
Men som mamma gjorde hon läste allt och jag och Sture tävlade mot varandra det var bra,  istället för att skicka boken fram och tillbaka eller att en läser men ändå är med och tävlar.
När mamma läste vann Sture. Nu vann vi var sin gång.

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Vilken smakorgasm du visar upp. =)

Själv skall jag ha med smörgåstårta till jobbet idag.

2013-04-03 @ 07:58:09
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0