Lördagskvällen.

Vaknade för en halvtimme sen kl tjugo i åtta trodde jag. Kollade klockan nu och hon är tio över sju...så summan av kardemumman är alltså att jag såg fel på klockan och vaknade tjugo i sju.
Men,men bättre än det brukar vara. Idag ska vi bara se på tv bla det vi spelat in så som Äntligen hemma Tina på besök och som lagar mat med Andreas Carlsson sen blir det då familjen Macahan.
 
Igår åt vi Rödspätta med potatis, remouladsås, röd kaviar och citron. Sture tog en klick remouladsås efter mig och då var det slut i skålen. Ja den vita jag köpte igår är ju en portionsskål, varje matgäst ska ha en egen. Ni vet så där snofsigt de gör i halv åtta hos mig. En härlig tallrik i större modell sen mat och sås och liknande tillbehör i en mindre skål på modell större tallrik. Men Sture flinade lite rått och sa :Oj redan slut den rymde inte mycket den skålen inte.
Jätterolig han var då. Han vet mycket väl vad det var för skål. Men retas det måste han och jag kan förstå varför då jag är skål galen och har massor i alla dess storlekar och former och mönster.
 
Lite bilder från middagen.
 
En av alla mina skålar.
 
 
 
 
Den nya härligheten.        
                                                                                                                      

 
 
 
 
 
Vinet vi drack till maten.
 
 
Efter middagen spelade vi lite kort sen såg vi Postkodsmiljonären och Fångarna på fortet.
 
Nej nu ska jag äta frukost och läsa DN.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmm... Fisk är mums! Vi åt färsk torsk i fredags, panerad, med kokt potatis, ärtor, rivna morötter, citron och en kall yoghurtsås. Nu blev jag sugen igen...

2013-04-07 @ 20:33:18
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0