Jag är störst vackrast och bäst!!!

Usch idag mår jag inget vidare. Nej, nej, nej är inte bakis utan det är annat. Är arg och sur... alltså är på ett uselt humör. Många faktorer som spelar in och åter igen har jag trampat i klaveret att ställa upp och hjälpa andra och inte tänka på mig själv. Varför gör jag detta om och om igen, man får ju inte ens ett tack utan oftast blir man bara ignorerad tillbaka.
 
Skriver och säger gång på gång att jag inte ska göra detta misstag igen. Men jag är en omtänksam person som inte tycker om att se andra personer må dåligt. Jag sträcker alltid ut hjälpande händer och försöker ge allt jag har.
Jag tror gott om alla och vänder ut och in på mig själv för att ge andra vad de behöver.
 
Men nu måste jag ändra mig. Jag har nu förstått att man blir behandlad bäst, ja nästan som en Gud om man totalt skiter i andra och dess känslor, om man är den största egoistiska skit man kan vara och beter sig som en idiotiskt barnrumpa. Det vinner man på i längden eller det vinner man på i det långa loppet.
 
Men jag kan inte vara en sådan person det går bara inte.
Men en sak kan jag faktiskt och det är att tänka mer på mig själv och bli lite självisk. Det kan jag nog klara.
Ska göra ett gott försök iallafall. Har inte hänt något just nu men det är en lång tråd av pärlor som nu knutits ihop och där jag insett att jag nog åter igen ställt upp för mycket att jag åter igen trott för gott om personer som kanske inte alls varit så goda som jag trott.
Nog.
 
Vad ska jag skriva om nu då, att näsan rinner och jag borde ta min pollen medicin.
 
 
Eller att dammet syns när solen skiner in så starkt som den gör. Ändå så hade vi storstädning förra helgen. Men man ser tydligt dammet som ligger som en tunn matta över golvet just i hörnan av vardagsrummet. Jävlar sol om du ändå inte värmer så släck dig för fan.
 
Stick och brinn
 
 
Försvinn med ditt flinande leende så länge du inte värmer som du ska på våren.
 
 
Så där ja där ska du vara.
 
 
Känns lite bättre när man fått lite utlopp för lite ilska.
Mera, mera, mera ilska ut
 
 
Ha ha riktigt barnslig man är när man lägger sig på golvet och bankar med nävarna i golvet. Men oj så skönt det känns efteråt.
Vi gör en barnslig grej till.
 
 
Vilken härlig känsla det blev inombords efter åt!!!!!
 
Nu mår jag mycket bättre och ska sätta mig i köket och vräka i mig en stor frukost och läsa Dagens nyheter, lösa korsordet och bara vara egoistisk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0