Hembakat!

Uppe med tuppen och bakat en saftig Äppelkaka, likadan som jag gjorde i början av veckan. Hade allt hemma till den så det var bara att sätta igång när jag vaknade kl 6.30.
Bilderna är in skannade från tidningen Hembakat.
 
 

 
Den är riktigt god och verkligen saftig.
 
Igår så bakade Sture...ja han gjorde det. Vi hade allt hemma till detta goda bröd också. Jag stängde och gräslöken började se lite vissen ut så han var så illa tvungen.
 
Havrebullar med gräslök från samma tidning som ovan.
 
 
Jättegoda blev de men dock lite små, men det syns ju även på bilden att de enbart ska vara så stora som pingisbollar lite drygt.
 
Här är min. Jobbigt sken i köket så ni får fyra bilder, med blixt, utan blixt, med den lampan tänd, med den andra lampan tänd etc.
 
     



Tål ni inte nötter så finns det något som heter bakmassa och är gjort på aprikoskärnor. Svårt att få tag på men i Stockholm så finns den på Klippet vid Fridhemsplan. Annars fråga i affärer och på konditorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0