Vaborg!

God morgon nu är man ledig igen. Vaknade kl åtta och bakade direkt en sockerkaka och diskade disken i köket. Nu står den i ugnen och är snart klar. Konstigt att Sture hellre vill ha sockerkaka än Tigerkaka. Jag gillar Tigerkakan bäst, men eftersom Sture äter mest av kakan så blev det just sockerkaka.

Vad få barn vi hade igår enbart fem stycken och när kl var strax över tre så hade vi 12 barn kvar på sex avdelningar. Jag slutade fyra och då var det inte många kvar. På dagen tog vi en promenad till en parklek som ligger en bit bort, det tyckte barnen var jättekul för det är en otroligt fin park med massor av roliga saker att göra.
Till lunch blev det makaroner och köttbullar till barnens stora glädje.

På kvällen efter middagen gick Sture och jag ned på vår gård det var 17 + ute och det var riktigt skönt att sitta ute och verkligen känna kvällsvärmen.
Men någon valborgsmässoeld blev det inte, det var förr när barnen var små som man gick på det.
Nu ska jag ta ut kakan och äta lite frukost.
Alltså jag ska inte äta sockerkaka till frukost utan en härligt god sportlimpa med ägg och ost på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0