Torsdag!

Usch denna björkpollen gör mig tokig. Har nu köpt nya droppar för ögonen och ska ta även en gång på jobbet nu. Morgon och kväll räcker inte alls längre.

Igår var det otroligt varmt solen brände ordentligt, tänk på det ni som har barn att smörja in dem på morgonen ordentligt. En liten tjej fick riktigt röda öron igår så vi tog ned håret som var uppsatt över öronen som skydd. Vi kan ju inte vara inne pga att solen skiner eller tvinga barnen i skuggan en hel dag. Ofta tänker man inte på att vårsolen är den som är mest farligt och ljust nu när den bränner som värst.

Vattenflaskorna fylls på flitigt och barnen dricker i ett, toppen det är så otroligt viktigt att få i sig vätska. Nu i början när det är nyhetens behag att ha sin egen vattenflaska står de oftast kvar vid bordet en längre stund och dricker flera gånger.
Man får ha ögonen öppna ordentligt och stenhård koll på att barnen får i sig vätska då det blir varmare.
Särskild om man jobbar med små barn de större är ju mera självgående när det gäller sådant.


Igår natt sov jag uruselt max fyra timmar och eftersom jag slutade tidigt så sov jag en timme när jag kom hem. Sen gick vi ned på gården och vattnade landet som var rätt torrt.
Som max igår hade vi 22+ i skuggan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0