Torsdag!

Svar på Kommentar: Jätte gärna Marie, vad snällt av dig. Jag tar jättegärna mot dessa små figurer av dig.


Har glömt en sak i ett att skriva om. Minns ni att bilen inte gick genom besiktningen trotts att Sture lämnat in den på verkstaden med besiktningsprotokollet? Verkstan har åtgärdat misstaget som var besiktningens fel, då de skrivit fel på protokollet, det heter inte så de skrivit för då gäller det en vis del av felet som är skadat, nu var det hela som skulle bytas. Sen gick bilen igenom...så ett år till nästa besiktning.

Vi åkte till Jakobsberg igår för att gå på Myrorna har varit i tre butiker, Sumpans, Skärholmens och en till som jag inte minns vart. Alltid gjort fynd och det har varit fräscht och fint, även sakerna. Här var det skitsaker, dyrt alltså så som orimliga priser för skitsaker, smutsigt, skitigt och trasigt. Aldrig mera Myrorna i Jakobsberg.
Sakerna och butiken var skabbig helt enkelt. Besvikelse på hög nivå.

Sen till middagen gjorde vi en Köttfärspaj, idag ska vi äta falukorv med Lyxmos. vad är nu Lyxmos och varför åt vi inte falukorv i förrgår med stekpotatis som jag skrev om. Jo för det fanns både köttfärslimpa och sås kvar så det blev det till stekpotatisen istället. Lyxmos är ett recept från halv åtta hos mig. Man gör mos och har i både creme fräsche och Västerbottenost, sen skjuts in i ugnen för gratinering,men först strör man lite ost över moset.
Har gjort det en gång och det var verkligen jättegott.

Vill ni ha receptet så skrik till.

Sjukdomen då? Jo orkar ingenting, rösten något bättre, hostan sitter i och är deppig pga att jag aldrig blir bra.
Läkaren har nu sjukskrivit mig hela denna vecka och nästa också. Säger att jag ska vila ordentligt och absolut inte jobba för det orkar inte min kropp. Jag måste tillåta mig att bli frisk.
Ska tillbaka igen och då blir det nya prover och kanske en antibiotika kur till.

Att åka till Myrorna, eller affären, ta en liten kort promenad etc får jag göra för det är inte bra att bara sitta inne. Man behöver även luft för att bli frisk. Jag smittar ju inte. Jag är sjukskriven för att jag ska bli bättre och kunna hämta nya krafter för att bli den Kerstin jag var innan jag blev sjuk. När nu det blir?

Middagen igår:





Vi köpte lite för mycket färska champinjoner, så Sture stekte dem i en massa vitlök och åt som tillbehör till pajen. Luktade vitlök i hela lägenheten och den var så färsk så att mina ögon tårades fast jag var i ett annat rum.



Mästerkocken då. Ja det var rätt som åkte (Mirjam)nu vill jag att gnäll Josepfine ska åka. Hon gnäller om allt och skyller ifrån sig på allt och alla.
Urban är fortfarande min favorit så när det är två kvar så ska han och Dennis stå där och tävla om finalplatsen. Inte Sigrid för hon är en slarva och har misslyckats flera gånger nu. Marco är en diva som också misslyckas men anser att han är bäst tyvärr.
Heja Urban, vilken håller ni på då?

På tv4 hemsida så har folk svarat så här på frågan...

Vem tror du blir årets mästerkock?

Marco Manieri (16%)
Josephine Lindqvist (17%)
Dennis Johansson (3%)
Mirjam Halldén (3%)
Urban Kvarnefält (32%)
Sigrid Bárány (29%)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0