Svar på frågor.

Det där med en frågestund ställde bara en upp på. 185 läsare och en som gav en drös frågor.

Här kommer dem:


Hur många namn har du och vilket av dem är det du tycker bäst om?

Med efternamnet har jag tre. Tycker inte om någon bäst faktiskt

Vad är det bästa hos Sture?

Oj vilken fråga. Skulle vilja säga allt. Han är snäll, omtänksam, lyssnar, vi kan prata om allt vilket är otroligt viktigt i ett förhållande.

Hur träffades ni?

Som barn. Jag var dökär i honom när jag gick i åttan. Sen träffades vi genom gemensamma vänner och blev vänner 2000. 2002 ändrades allt då vi inte träffats på ett halv år pga att han flyttat ifrån området. Vi var inte bara vänner som vi båda trott och alla våra gemensamma vänner duktigt påpekat, vi var förälskade. Så sen den 16 November 2002 är vi ett par.

Vad såg du först hos honom/vad fastnade du för?

Hans leende och skratt.

Har han barn?

Nej

Var är du uppvuxen?

I det område jag bor i nu, flyttade hit som femåring innan bodde jag i stan.

Bästa barndomsminnet?

Vet inte är en för svår fråga.

Favoritmat?

Kött med bea och pommes, pajer i alla förmer.

Favpritleksak från din barndom?

Enkelt. Min docka Sussi.

Minns du vad du åt första gången tillsammans med sture?

Tacos på en gemensam fest.

Hur många barn har du?

Tre

Hur många husdjur har ni (där du bott från barn till idag) haft totalt.

Jag är ju pälsallergiker och tål inte fåglar heller. Men har haft två Guldhamstrar, ett marsvin, en undulat, en katt, fiskar och när jag föddes hade vi hund som det senare kom fram att jag var allergisk mot.

Vad var det som fick dig att börja blogga?

Min son som tyckte att när jag nu hade en digital kamera så måste jag ju visa bilderna någonstans och då öppnade jag en bildblogg, som blev en vanlig blogg ganska snabbt.

Varför just på blogg.se?

Slumpen

Favoritfärg?

Rosa

Sover i?

nattlinne

Vad har du för mobiltelefon?

Någon Nokia

Till dipp vill du ha?

Tortilla

Dricker du kaffe? Om ja, varför?

Nej

Hur skulle du vilja bo?

Eget hus ute i Stockholms skärgård med sjötomt, en gammal fin kåk som snickargården i Saltkråkan. Dock skulle det inte regna in :-)

Om du vore ett djur, vilket djur?

Schimpans

Hur många dockor har du?

Oj då det är många det, gjorde en snabb översikt och kom fram till 111, men har säkert glömt någon.

Vilka typer av jobb har du prövat på genom åren?

Sen jag var 18 har jag jobbat som lokalvårdare på olika ställen, skolade om och sen 2008 har jag jobbat som barnskötare. 2006-2008 jobbade jag som lokalvårdare tillsammans med den ordinarie på den förkolan jag är idag och hoppade in som vikarie när någon var borta.
Idag är jag fast anställd på en storbarnsavdelning.

Vilken mat lagar du helst om du skall bjuda folk?

Det är nästan alltid Sture som lagar maten här hemma. Men inget krångligt om det är jag.

Vad tycker du är godast av det Sture tillagar?

Hjälp allt. Han är en stjärna i köket. Hans hummersoppa var den godaste soppan jag ätit, fläskfile i alla former är han toppen på, ja kött överhuvudtaget.

Vem av er två är bäst på att göra mat enligt dig?

Självklart Sture.

Badar du eller duschar du helst?

Jag badar helst, men sen 1996 har vi bara dusch här hemma tyvärr, ett val vi gjorde för att kunna ha två toaletter och en tvättmaskin. Vi kunde ha tagit bort toan i badrummet vilket vi hade gjort innan stambytet men valde att sätta tillbaka och ha dusch istället för badkar. En toa på då fem personer var ignen höjdare.

Men ni andra ställ frågor jag svarar så gott det går.



Jag vet uppe med tuppen som vanligt. Vill se något på DVD men vet itne vad jag vill se. Knäppt när vi har så mycket hemma att titta på. Men ska faktiskt leta fram något, informerar senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0