Torsdag!

Skönt att inte Josefin vann i Mästerkocken. Som ni vet så har jag varken gillat henne eller Sigrids prestation i Mästerkocken och velat att de ska åka. Men måste jag hålla på någon i finalen så blev det Sigrid. Josefin är gnällig och tjafsar så mycket och jag tycker inte det hon presterar är så bra. Varken när det gäller fantasi, idéer, upplägg etc...smaken vet jag ju inget om. Sen hennes gnällande på allt och alla hela tiden och att hon skyller sina misslyckande på en massa andra hon gör ju aldrig fel. Sigrid misslyckade nästan i alla grupptävlingar och var den som gjorde så laget inte vann därför såg jag inte henne som en vinnare.
Men den mest värdiga vinnaren blev trea, Urban. Synd!

vad tycker ni om halv åtta hos mig då? Tycker maten de lagar numera är urtrist, förut tog jag en massa recept och gjorde här hemma. Ja faktiskt jag och Sture också så klart. Men nu är det inget som lockar. Sen är deltagarna så trista och kritiska en del gnäller om allt och inget. Sen äter de inte ditt och datt som om de vore små små barn, inte fisk, inte varm frukt, oj det köttet kan man äta det etc.
Oj kan man kombinera detta, sen försöker de veta mer om man än de kan och då blir det bara pinsamt.

Jaha idag är det då Torsdag och stängningsdag för mig. Ska tyvärr bli regn i eftermiddag så det lär att bli stängning inne idag. Trist det var så skönt att stänga ute förra veckan.
Men man vet ju aldrig det kan ju vara fint också, de där väderleksrapporterna kan man ju inte alltid lite på. Men för säkerhets skull så tar vi in cyklar och sandsaker mm innan lunch ifall det då blir regn.

Klart vi är ute vid regn det är vi på förmiddagen men att vara ute från strax före tre till stängning i regn är inte kul för något barn.

Vi är ute i alla väder på förmiddagarna frisk luft ger friska barn det är inomhus smittan sprids.
Sen går vi aldrig ut om det är över tio minus ute eller spöregn eller en fruktansvärd snöstorm. Men det säger ju sig självt.


Nej nu är det frukosttime!

Kommentarer
Postat av: Elina

Vargör går ni inte ut om det är under tio minus?

2012-03-29 @ 20:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0