Fredag!

Svarar på denna kommentar:
Varför går ni inte ut om det är under tio minus?

Nu skrev jag inte under tio minus utan över tio minus. Är det mer än tio minusgrader ute så är det väldigt kallt för barnen att vara ute och leka för kinderna och även kroppen. Sen har många barn jobbigt att andas den kalla luften och dra in den bitande kylan. Barn fryser lätt och kanske inte rör på sig så som man behöver vid kanske 15 minusgrader. Då har vi inomhus aktiviteter istället. Men denna vinter så hände det bara en ända dag då var det 16 minus ute.

Sen vill några barn gå ut så går vi ut med dem och ser till att de har ordentligt med kläder på sig.

Så därför går vi inte ut om det är mer än tio minusgrader ute.

Äntligen Fredag så himla skönt, har varit rätt trött denna vecka, vet inte riktigt varför egentligen. men jag tror det är vädret, först glädjen över värmen och att våren kom, sen baklaget att det blev kallt igen. Kroppen gillar nog inte det och då sätter tröttheten in.

Lustigt jag vaknade hungrig imorse, det är sällan jag gör det. Brukar först komma ca 20 minuter efter att jag gått upp att jag får en liten hungerkänsla.
Men säkert har jag drömt om man och det är därför jag är hungrig.
Nej det här blir det inget vettigt av så jag lägger ned och går och käkar något istället.

Fyra av mina Saint paulor blommar. Tyvärr vart en bild suddig.
men kolla in:








Kommentarer
Postat av: Elina

Ja men under minus tio är kallare. Mer än tio minus går upp åt noll grader.. Tycker det är en tråkig komentar då du förstod vad jag menade!



Undrade bara hur ni resonerade kring det då jag hört att folk säger att det är farligt för barn att vara ute i minus tio, vilket är helt felaktigt. Själv tror jag på att vara ute oavsett temperatur i alla fall en liten stund... Men det är min personliga uppfattning och inte något annat.

2012-03-30 @ 17:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0