En liten utflykt!

De håller ju på att byta fönster på vår gård och här har de ställt allting.





Den veckan som kommer nu bör de komma till oss.

Lite snödroppar på gården.





Vi har varit i möbelbutikerna EM och MIO:

Denna Kl var minst en meter i diameter. Fin va?



Tycker denna stol har en så härlig färg




Vilka fina lampor va?







Innan vi åkte hit svängde vi förbi Blackebergs sjukhus som jag fortfarande säger. Tänk hela fina gamla Trädgården+trädgårdsmästeriet och skogen bredvid har de byggt på, stora fula vita klosshus.
Där var en fin trädgård med äppelträd, päronträd och plommonträd+ett växthus med en massa odlingar utanför. Fina gamla sjukhusbaracker som låg idylliskt i skogsbryna. Allt är borta alla träd är kapade och allt är förstört. Hur kan man förstöra så fina vackra strövområden som det var innan de byggde???? Här har jag lekt som liten här har jag promenerat med mina föräldrar, senare med mina egna barn. Ville inte ens ta någon bild av förstörelsen!


Kommentarer
Postat av: Celine - Änglamamma med Aspergers Syndrom | Tävla hos mig

Sv - Jadu, jag vet inte det ja... Fast jag kanske mest haft otur med hemmagjorda att de varit så ruskigt torra. Svärfar har massa skorpsmulor i och de blir supertorra.

2012-03-18 @ 17:42:46
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vi som är uppväxta där kommer alltid att säga Blackebergs Sjukhus, vad det än heter idag. Kommer ihåg när man fick böta om man gick innanför stängslet till området utan tillstånd. Vaktkuren skulle passeras! Såg husen på hemnet!

2012-03-18 @ 19:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0