Fredagen i helhet!

Jag är arg på detta väder. Vi frös igår det blåste kalla vindar och det regnade hela dagen. Vi var blöta, trötta och kalla när vi kom hem från stan.

Första bilden jag tog. En blöt Sture:



Nu har han kollat maten och bestämt sig:



Se så tomt det är, kl är 12 och det är nästan inga  folk:



Så här såg det ut tidigare år:

År 2010




År 2011



Om man kollar vid pelaren så ser man regndropparna:



Första rätten vi åt var denna:

Taste of Vietnam

En bit vårrulle, grillat kött, nudlar, sallad och fisksås, smakassiett 25 kr

Men var fisksåsen? Gott var det iallafall:




Sture åt två portioner av denna rätt:

Latino & Cajun
Texaskyckling med BBQ-sås och ris, smakassiett 25 kr




Mums så gott



Sture igen:



Jag åt sen Västerbottenpaj hos restaurang Muntergök:



En grå himmel:



Vi gick runt lite på stan och i affärer. NK, Pub, Hennes, Kapahl, Glitter, Lagerhouse, souvenirbutiker på Drottninggatan, Eden, Butteriks,sen en affär där de säljer bla living deads dockor, men min Chucky (onda dockan) var slut. Annars skulle jag denna dag köpt en.
Det enda som vi köpte var ett bokmärke för 29 kr på Butteriks, det är i 3D men det syns tyvärr inte på fotot:




Vi kom hem vid kl 15 då la vi oss under täcket och jag somnade bums och sov till 16.30 Då var vi åter igen hungriga så vi gick till Tanjas bar här i Blackeberg och åt middag.

Sture tog mix tallrikt, kycklingspett, ett spett med nöt och ett med fläsk, till det var det barbecuesås och Tzaziki och klyftpotastis. Jag åt en förrätt Toast skagen.
Innan maten fick vi in sallad som har en underbar vinägrett över sig:




Sen började arbetet med att få en bra bild på Sture i motljus. Så här blev det:

Men vad händer där borta...suck!



Oj en blixt då blundar jag...suck:



Men ge dig Sture, le för fasen och titta in i kameran....suck!:



Vi tog varsin Irich coffie efter maten och då såg han ut så här:

Men rör inte handen och bit inte ihop läpparna så där. Du ser ju för fasen full ut. Vilket han inte är.
Jag gav upp till slut:




Maten:





Irich coffie:



Sen gick vi hem och såg finalen i Lets dance och min favorit sedan början Anton Hysen vann!!!!





Nej nu är det DN och frukost som gäller.








Kommentarer
Postat av: Celine - Maskrosbarn med Aspergers |

sv - När vi åkte för att hämta ut paketet var klockan efter fem. Det stod att vi skule hämta efter 16. PÅ uthämtningsstället stod det "leverans efter 18". Men de har inga leveranser då, den första efter är kl. 13 på mpndag.

2012-06-02 @ 12:53:49
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0