Söndag!

Vädret vände och det blev som- På kvällen så satt vi på gården ett par timmar sen gick vi upp och spelade Svensson Svensson, Uno och Chicago. Något på tv fanns det inte att se som vanligt nu för tiden. Först ishockey, sen fotboll och igår var det friidrott på bästa sändningstid.
En kompis kom över på kvällen också och han verkar vinna i allt...suck.

Gissa varför Sture ser ut så här?



Jo han smakade på det här:



Men vad kan detta vara då som han anser smakar så surt?



Nej det smakar inte surt alls, han måste ha sura zoner på alla sidor av tungan. det smakar friskt och fruktigt och ska drickas kallt som det är här.

Nu har rododendron slagit ut i full blom. Även jordgubbsplantorna blommar för fullt.
Finns fler buskar med rododendron, dessa är då de största i både storlek och mängd. Fick inte med hela buskaget. finns mer på både höger och vänster sida.













Nu ska jag väcka Sture för jag vill åka in till stan idag om man nu kan få med honom på det. Vi tar naturligtvis tuben, tar aldrig bilen till stan. Jo när jag ska till tandläkaren och inte fått en tid som passar och enbart har 20 minuter på mig att åka in efter jobbet, då har Sture hämtat mig med bil. Men det ligger ju inte mitt i City utan vid Fridhemsplan.
Vi får se hur det blir...fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0