Grå och mulen Söndag!

Vi behöver två apparater då den nya inte har två startkopplingshål. Så vi ser på dvd i den nya och spelar in vhs i den gamla. Går inte att koppla på annat vis då vi behöver spela in från digitalboxutsändningen.
Då behöver den och tv:n vara kopplad till videon men nu går det bara att koppla en av dem. Krångligt det låter men för mig är det helt okey, jag vet inte om jag förklarat rätt men det var så jag förstod det iallafall.
Men det är väl så här för att nästan alla har inspelningsbar digitalbox idag och då behövs ju bara ett startkopplingshål. Vi är gammalmodiga och har ingen inspelningsbar digitalbox, jag hatar att man ska pröjsa minst tusen pig för en.Som tur är så är det samma märke på spelaren som den förra så den fungerar exakt likadan och dosan ser mer eller mindre likadan ut. Pustar ut då jag hatar att lära mig nya apparater.


Jag blev tokig på tv:n igår, Kvällen är din börjar först kl 21 och innan är det Time out ett skitprogram enligt mig. Sen är kvällen är din avhugget kl 22 med nyheterna, sen ska det vara 30 minuter till men det var enbart 15 sen var de lite sång inga nya som skulle överraskas.
Blir så avhugget när det är så där. Nu har postkodsmiljonären tagit sommarlov också och allt detta ersätts väl med EM i fotboll. Lets dance ersätts med det på Fredag iallafall.

Får hoppas att vintern försvinner och att det åter blir sommar. Igår var det som minst 5+ ute, lika kallt som vi hade sista gången vi åkte pulka med barnen på vår förskola.

Men för att vara lite positiv så är det inget regn just nu och det stormar inte längre.

Idag vill jag verkligen göra något roligt, men Sture vill inte köra bil eller känner inte för det som han sa igår. Kan köra kan han för ölen var väldigt få, mer läsk igår än öl och det får man köra på.
Vi kan inte sitta inne en dag till och uggla då blir jag tokig kan jag tala om. Nej vi behöver handla lite basprodukter som pommes, potatis, kaffe, bröd och dylikt, sen behöver jag en sommarväska.
Så nu när jag plockat undan allt i lägenheten, diskat, förberett kaffe och vattna blommorna så bör jag få åka till Willys och en sväng innan till Ikea. Eller hur vist förtjänar jag det?
Meddelar hur det blir!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Håller med om tekniska prylarna, inte kul att lära sig dem och det är alltid så krångligt för att man inte förstår hur de skall kopplas.

Skönt att det inte bara är jag som blir arg för att de flyttat Stenmarcks program, jag vill inte heller se det där skräpprogrammet som gick kl 8. Stängde av och gick och la mig istället.

2012-06-03 @ 09:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0