Vi gör Stockholm som turister

Nu är vi hemma igen.
 
Vi börjar med lite bilder från Historiska museet, var intressant att gå runt där och titta.
 
Först den fina fontänen vid Karlaplan.
 
   
 
Livets hjul
 
   
 
Vilket konstverk snidad i trä.
 
 
 
  
Maria med Jesus efter att han tagit ned från korset.
 
 
Brottslingar och syndare förs ned till helvetet av djävlarna
 
 
Birka flickan som hon kallas först hur hon kunde tänkas ha sett ut sen hennes skelett.
 
   
 
Miniatyr hamnstad
 
 
 
Bättre helhet med en liten film
 
 
Gammal halsring från vikingatiden med Tors hammare på+ en vikinga sköld
 
 
 
Kaknästornet.  Ni ser Fjäderholmarna längst bort. Tyvärr kan det bli blänk i vissa bilder då alla är tagna genom en glasruta.
 
 
Kolla Globen med söder framför stora båtarna vid viking terminalen
 
Lidingö
  Stora skuggan
 
Gärdet 
 
 
Parkeringen från våning 30.
 
 
Nästan hela Stockholm med stadshuset på vänster sida snett mitt över från stadshuset har vi skinnarviksberget som jag fotade ifrån i Onsdags. Denna bild är inzoomad lite och den bild jag är mest nöjd med.
 
 
Lidingöbron och på höger sida mitt i bilden har vi Millesgården där vi var i februari.
 
  Gärdet  Globen igen
 
På väg hem. Min söta älskling blickar ut över vattnet när vi åker med tuben över Tranebergsbron.
 
 
  Över Tranebergsbron 
 
Mysig dag och fint väder. Just det vi fikade i Kaknästornet också på våning 30 med en underbar utsikt över hela Stockholm. Vid klart väder kan man se som max 6 mil bort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0