Söders höjder!

 
Ultraljudet som jag gjorde vid Odenplan visade inte på några konstigheter så nu får gyn kalla mig för info vad som ska hända angående riklig mens.
 
Utsikten från väntrummet!
 
 
Efteråt så åkte vi till Zinkensdam och vandrade på Söders höjder fram till Slussen.
 
Vi börjar med vägen upp till Skinnaviksbergen och även en liten filmsnutt.
 
      Skinnarviksbergen!     
 
 
Vi vandrar vidare på Söders höjder med en utsikt över världens vackraste stad...Stockholm!
 
            Gamla stan.     
 
Gamla stan!
 
      Tur att vi skulle ned
    
Här går vi upp tyckte Sture
 
   
 
Vi åker Djurgårdsfärgan
 
 
 
Kön till Fjäderholms linjen till fjäderholmarna.
 
              Gröna Lund  Vasavarvet (det röda)
 
    Gröna Lund igen
 
Sjuk bergdalbana, man snurrar medans man åker runt på denna hemska ställning!
 
 
Hit åkte vi sen spårvagn Riksglaset vid Sergels torg...den berömda fontänen som alla studenter alltid badar i. Men i år fick inga ekipage åka inne i city.
 
 
Efter denna långpromenad tog vi tunnelbanan hem så nu är det vila som gäller.
Jo ni ser att det är som bryggor längst berget uppe på söder. Jag var extremt höjdrädd när vi gick över dessa små broar. Men jag grejade det och fick även beröm av Sture. Det är vackert ja otroligt vackert men höjdrädslan fanns där ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0