Drömmen om ett sommarhus!

Om en timme så blir vi hämtade av mina föräldrar och så bär det iväg mot Löt mellan sala och Enköping. Ska bli jättespännande att äntligen få se huset som jag enbart sett på mäklarsidan när det precis hade blivit köpt av min son och hans fru.
Skulle själv vilja ha en liten kåk, men inte tio rum kanske utan i sådana fall skulle det vara en sommarkåk ett litet soldattorp helst med gräs på taket och gärdsgård runt tomten.
 
 
 
 
Mina föräldrar hade en liten stuga gjord på stockar och samma färg som den ovan ute på Ljusterö som var en gammal tvättstuga som min pappa gjorde i ordning. Ett rum med bäddsoffa och matbord och kök allt i ett, sen ett pytterum med en våningssäng och en liten byrå. Det var smått men jättefint. utedass och ingen el, vi hade kylskåp och spis som gick på gasol och fotogenlampor, tv såg vi på kopplad till ett bilbatteri.
Mysvarning på hög nivå var det.
Kanske jag vill ha el, men fotogenlampor måste finnas och utedass hör väl till sommarhuset. Iallafall så tycker jag det.
 
Nej dags att göra sig iordning.
 
Huset på Ljusterö när det fotfarande var tvättstuga. Sen sattes staket upp och gräsmattan gjordes i ordning så även huset både utanpå och inuti.
 
 
Sött va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0