Deppig!

Usch idag är en sådan dag...deppdag. Känns så trist allting. Sture börjar jobba på Måndag och jag har enbart en vecka kvar av semestern. Det är Augusti, det blir mörkare tidigare på kvällarna sommaren lider mot sitt slut. Nu kommer hösten med slask och en massa regn sen vintern på det. Men usch fy vad less man blir. Min höstdepression blir bara värre för varje år. Men fy på mig tänk positivt för jösse namn!
 
Jag har dragit ut en massa bilder på ett billigt fotopapper från Claes Ohlsson, bilderna blev toppen, klara och fina färger...inga ränder. Så nu är alla bilder som var bäst från Norröra utdragna.
Det är ju faktiskt positivt!!!!
 
Vi har vandrat på vackra söders höjder
 
Vi har tagit Djurgårdsfärjan till djurgården
 
 
Vi har tagit en fin dagstur till Åland.
 
 
Vi har varit på historiska museet och Kaknästornet.  
 
 
Vi har varit på Norröra/Salkråkan.
 
 
Vi har ätit och fikat ute flera gånger.
 
På MC Donald, Big burger, Olivias krog, Kaknästornet, Rosella,Sjöbris, fik på Norröra.
 
Vi har shoppat en massa nytt till hemmet. Bilder finns i bloggen bara kolla bakåt.
 
Vi har besökt affärerna: Ikea, Rusta, Plantagen, Blomsterlandet, Claes Ohlsson, Jysk, ÖB, Coop, City Gross, Bolaget, Lidl. Säkert glömt någon.
 
Vi har rensat och fått landet ännu finare.
 
Vi har haft en underbar semester med övervägande fint väder. När vi gjort någon utflykt så har det aldrig regnat iallfall.
Det är ju klart positivt.
Men varför då så deppig när man gjort så mycket fint????
Jo det är över nu.
Det känns enormt segt och deppigt.
 
Men min älskling vi har två lediga dagar till tillsammans. Sen har vi hela livet framför oss tillsammans.
Måste tänka positivt för det överväger nästan alltid det negativa!
Nog.
 
Vi åt gravad och rökt lax med potatis och en hemmagjord röra på creme fraiche, röd kaviar och rödlök till. Så himla gott var det...mums:
 
 
Nu ska jag äta frukost, sen ska jag diska och sen ska Sture upp!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0